Wiele osób prowadzi siedzący tryb życia, co powoduje otyłość i prowadzi do różnego rodzaju chorób. I to jest w normalnym cyklu życia, ale co z kwarantanną, kiedy wszyscy są w areszcie domowym w swoich domach? Nie możesz iść na siłownię, nie możesz pójść pobiegać w parku. Ale oglądać swoją figurę i zdrowie może nawet nie wychodząc z domu! Nasz wybór ćwiczeń może Ci w tym pomóc.


Ćwiczenia fizyczne są ważniejsze niż kiedykolwiek. Wiosna w pełni, lato tuż tuż, pokonamy wirusa (nawet w to nie wątpcie!) i wrócimy do normalnego życia. A wielu będzie wyć, kiedy wejdą na wagę i zobaczą wyniki siedzenia w domu. Nie pozwolimy, aby kwarantanna zrujnowała naszą figurę, prawda? Ćwiczenia są ważne również dlatego, że wzmacniają układ odpornościowy, pomagają uwolnić hormony przyjemności (a pozytywności potrzebujemy bardziej niż kiedykolwiek), zmniejszają narażenie na stres i sprawiają, że jesteśmy zajęci. Opowiedzieliśmy Ci już o kilku świetnych ćwiczeniach, które możesz wykonywać w domu, aby uzyskać dobrą kondycję. Kontynuujmy listę i poznajmy jeszcze kilka innych opcji.

1. Windy krzesełkowe

Każdy chyba zna korzyści płynące z chodzenia po schodach w górę i w dół. Jednak podczas kwarantanny trzeba siedzieć w budynku, a nie każdy ma w domu schody (w dzisiejszych czasach lepiej niepotrzebnie nie wychodzić na klatkę schodową w wielopiętrowych budynkach). Jaka jest alternatywa? Użyj stabilnego krzesła lub stołka! Taki trening bardzo dobrze wzmacnia nogi i pośladki. Obserwuj, co robi instruktor na filmie. Nie należy wykonywać ćwiczenia zbyt szybko i oddychać równomiernie, aby uniknąć zawrotów głowy.

 

2. Push-upy z podłogi

Doskonały trening, który nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu. Push-ups wzmocni twoje ramiona, abs, nogi i wzmocnić plecy, co pozwoli pozbyć się bólu pleców dla tych, którzy siedzą dużo.

 

3. Skręt tułowia (rosyjski twist)

To ćwiczenie może wydawać się skomplikowane dla początkujących, ale szybko się w nim połapiesz. Russian Twist to efektywny trening całego ciała. Jest to również świetne ćwiczenie dla talii.

 

4. Jogging w miejscu

Czy jesteś przyzwyczajony do joggingu w parku? Nie rezygnuj z treningu z powodu kwarantanny - zacznij biegać na miejscu w domu. Jest to dobre ćwiczenie dla całego ciała i dla poprawy aparatu oddechowego.

 

5. Ja osobiście uwielbiam to ćwiczenie,

ponieważ pomaga mi zwalczać drętwienie, mrowienie i skurcze w stopach spowodowane deformacją łuku stopy. Podnoszenie palców do góry jest dobre dla tych, którzy spędzają dużo czasu siedząc, ponieważ pomaga w krążeniu. Ponadto, stanie na palcach pomoże Ci uzyskać ładny zarys łydek.

6. Ćwiczenia na nogi (w pozycji leżącej)

Leniwie wstajesz rano z łóżka? Wiem, co masz na myśli! Sprawdź, jak wygląda prosty, ale skuteczny kompleks przedstawiony na filmie. Z jego pomocą wzmocnisz organizm, pozbędziesz się senności po drzemce i pozbędziesz się krwi. Tyle, że chyba instruktor źle się wyraził i miał na myśli 5, 15, 45 i 90 centymetrów, a nie 5, 15, 45 i 90 stopni.

 

7. Pięć minut dla postawy

Siedzenie na krześle prowokuje nas do wiercenia się, opadania ramion, garbienia się do tyłu... Nieprawidłowa pozycja ciała podczas siedzenia może prowadzić do skrzywienia kręgosłupa, bólu pleców, zaburzać przepływ krwi i po prostu psuć postawę. Wszyscy bez wyjątku wyglądamy szczuplej i wyżej, przyjmując prawidłową postawę ciała. Dlatego szybko wprowadź to skuteczne pięciominutowe ćwiczenie do swoich codziennych zajęć! Opis ćwiczeń w filmie zaczyna się od 01:43 minuty.

 

8. Huśtawki

na stopach Wszystkie kompleksy huśtawek na stopach pozwalają na pozbycie się tłuszczu z problematycznych miejsc. Cóż, wewnętrzna strona uda jest uważana za najbardziej problematyczną dla wielu kobiet. W tym przypadku należy wykonać kilka ruchów nogami leżąc na boku.

 

9.Skłony w przód

Skłony w przód są efektywne nawet jeśli nie używasz ciężarków. Pochylanie się do przodu uelastycznia plecy, nogi i wzmacnia mięśnie brzucha. Bardzo podobały mi się poniższe instrukcje. Nie zastanawiałam się nad tym, jak często nieprawidłowo wyginam się w domu. Osobiście mam większe zaufanie do instruktorów, którzy wykazują się głęboką wiedzą z zakresu fizjologii człowieka.

10. Trening Vacuum

Vacuum to fajne ćwiczenie, które pozwala szybko napiąć brzuch. Dosłownie. Oddychanie podciśnieniowe natychmiast sprawia, że brzuch wygląda płasko. Efekt będzie się szybko niwelował, ale przy regularnym wykonywaniu ćwiczenia wzmocnią się mięśnie brzucha i trwale poprawi się postawa.


Możesz znaleźć wiele innych ćwiczeń dla wielu różnych obszarów ciała wśród tutoriali wideo online. Zachęcam jednak, abyście byli tak uważni na swoje ciało, jak to tylko możliwe. Jeżeli widzimy, że instruktor nagminnie stosuje i demonstruje traumatyczne postawy (z nienaturalnym skręcaniem nóg, prostymi kolanami przy podskokach itp.), lepiej zwrócić uwagę na bardziej adekwatne ćwiczenia. Naszym celem jest poprawa zdrowia, a nie uszkodzenie ciała.

Wykorzystaj w pełni czas wolny od kwarantanny, przygotowując się do powrotu na właściwe tory. Epidemia koronawirusa wkrótce się skończy i będziemy potrzebować naszych rezerw zdrowia i energii, aby uporządkować sprawy. Dbaj o siebie, ćwicz i ciesz się życiem!