15 wskazówek dotyczących zrównoważonej diety i utraty wagi

Pomysły na urodę /... Diety i odżywianie Utrata wagi może być sporym wyzwaniem, jeśli nie zrównoważysz dobrego odżywiania z umiarkowaną aktywnością fizyczną, zarówno w domu, jak i w pracy. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że aby schudnąć, nie wystarczy liczyć kalorie i wybierać niskotłuszczowe przepisy, ale trzeba całkowicie zmienić styl życia: odstawić alkohol, zacząć gotować niskotłuszczowe posiłki i codziennie ćwiczyć.

Głównym utopijnym życzeniem większości ludzi jest możliwość utraty wagi bez narzucania ograniczeń żywieniowych. Nie będę robił wam nadziei i powiem szczerze - to niemożliwe. Raczej podzielę się z Tobą 15 nawykami, które pomogą Ci zbilansować dietę i zacząć chudnąć:

1. Dwie szklanki wody na dobranoc



Według badań przeprowadzonych przez American Chemical Society, dwie szklanki czystej niegazowanej wody przed snem zapobiegną otyłości i przyspieszą utratę zbędnych kilogramów. Ponadto, woda pomoże opanować uczucie głodu i nie zamienisz się w "nocną kapłankę" przed północą, ale będziesz słodko spać z pustym żołądkiem do rana, pozwalając organizmowi wykonywać jego funkcje.

2. Nie przegap okazji, by się zdrzemnąć



Bez odpowiedniego odpoczynku organizm nie będzie w stanie dokończyć procesów oczyszczania i regeneracji. Doba snu jest bardzo ważnym elementem w łańcuchu zdrowego odżywiania i aktywnego trybu życia. Jest to nie tylko bardzo przyjemne, ale również bardzo korzystne, jeśli chodzi o utratę wagi.

3. Wygrzewaj się w słońcu



Naukowcy dowiedli, że niedobór witaminy D jest związany z otyłością i gromadzeniem się tłuszczu na brzuchu. Witamina D rozpuszcza tłuszcz, a jej interakcja z wapniem przekształca tłuszcz w źródło energii. Dlatego ważne jest, aby dostarczyć od 1000 IU do 4000 IU dziennie. Wystarczy dwadzieścia minut ekspozycji na umiarkowane słońce dziennie.

4. Nie pomijaj pikantnych rzeczy.



Pikantne jedzenie, z jednej strony, zawiera kapsaicynę, która ma działanie termogeniczne, które zwiększa metabolizm energetyczny. Z drugiej strony, sprawia, że czujesz się najedzony.

5. Pij zdrowe soki: sok z ogórków i grejpfrutów.



Zamień sok pomarańczowy na grejpfrutowy. Jest bogata w pektyny, które pomagają w trawieniu tłuszczów, zwłaszcza gdy są spożywane na pusty żołądek. Sok z ogórków, ze swojej strony, pomaga kontrolować poziom cukru we krwi dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu. A zawarty w nim kwas winowy zapobiega przemianie węglowodanów w tłuszcz.

6. Owoce to najlepsza przekąska między posiłkami



Jeśli nie możesz zrezygnować z deseru, wybierz lepszą opcję, np. kiwi i ananasa. Kiwi zawiera enzym proteolityczny o nazwie aktyn, który, podobnie jak bromelaina zawarta w ananasie, pomaga rozłożyć białka i wspomaga trawienie.

7. Pij herbaty ziołowe.



Zielona herbata jest idealnym napojem, ponieważ jest doskonałym przeciwutleniaczem dzięki wysokiej zawartości katechin i izoflawonów, a także ma działanie oczyszczające. To samo dzieje się, gdy pijemy herbatę z wyciągiem z mniszka lekarskiego lub ostropestu plamistego, który zapobiega peroksydacji lipidów.

8. Rozpieszczaj się ciemną czekoladą



Czekolada ta jest niskokaloryczna, a dzięki wysokiej zawartości cynku jest również niezbędna do wzmocnienia układu odpornościowego i zmniejszenia stanów zapalnych. Ciemna czekolada nie powinna być mylona z mleczną, która jest bogata w tłuszcz i cukier. Idealny czas na spożywanie ciemnej czekolady to pierwsza połowa dnia, ponieważ tryptofan, który jest wytwarzany podczas spożywania tego produktu, jest prekursorem serotoniny, hormonu szczęścia i sytości.
Przeczytaj więcej artykułów na temat
  • Weight Loss
Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Przeczytaj również
  • komentarze