Firma Lilibeth of New York ogłosiła, że od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku sprzedała ponad milion mini golarek do brwi BrowShaper. Prezes firmy Mary Desewick powiedział, że akcesorium stało się jednym z najbardziej poszukiwanych w branży kosmetycznej. BrowShaper, który przypomina scyzoryk, jest wybawieniem dla tych, którzy nie mogą znieść bólu, pozwalając im uzyskać idealne brwi bez wyrywania i bez uszkadzania wrażliwej skóry.

Nie ma sensu kłócić się z faktem, że w ciągu ostatnich kilku lat brwi stały się niemalże głównym elementem obecnego wizerunku i na pokazach mody, i na planie filmowym, i wśród zwykłych miłośników piękna. Nie wiadomo, czy jest to zasługa krzaczastych brwi Cara Delevingne, czy też nostalgia za latami 80-tymi (no bo kto nie zakochał się w Brooke Shields w Blue Lagoon?), ale faktem jest, że brwi wciąż wymagają większej uwagi. I, oczywiście, całkiem przypadkowo, ale bardzo fortunnie, pojawiła się mnogość sugestii dotyczących ich pielęgnowania.

Na oporne brwi przyszły żele utrwalające, na "sobolowy" efekt - specjalny puder. Maybelline ma poręczny sztyft Brow Satin z ostrym automatycznym ołówkiem na jednym końcu i cieniem z gąbki na drugim, który może być używany do wypełnienia przestrzeni między włoskami. Kredka do brwi Effortless Eyebrow Definer firmy Burberry z fazowaną końcówką i pudrową konsystencją tworzy naturalną, szeroką linię brwi.

Maybelline, Brow Satin Stick.

Burberry, Effortless Eyebrow Definer.

Założona przez producentkę telewizyjną Natalię Plain, Billion Dollar Brows to gama produktów i akcesoriów do pielęgnacji brwi, w tym pęsety, szczoteczki do cieniowania oraz urządzenie, które pomaga wykonać symetryczne brwi tradycyjną metodą trzypunktową w domu.

Powstała zupełnie nowa kategoria salonów fryzjerskich specjalizujących się w brwiach. W tzw. eyebrow barach główną usługą jest korekta brwi, jej farbowanie i zalecenia "do dalszego działania". Brow Bar Moscow, który został otwarty w 2014 roku, jest jednym z pierwszych tego typu salonów w Moskwie. Współwłaścicielka Elena Kirichenko zwraca uwagę, że Brow Bar Moskwa na Małej Nikitskiej odwiedza miesięcznie około tysiąca osób, przy czym liczba nowych klientów stale rośnie o około 20% miesięcznie. Projekt osiągnął samospłacalność w ciągu 6 miesięcy od momentu powstania i został opracowany biznesplan jego rozwoju do 2018 roku. Zgodnie z KirichenkoW planach jest otwieranie dwóch salonów rocznie - niedawno powstał drugi w Żukówce, a trzeci w Monte-Carlo.


Jeśli chcesz wypróbować produkty do brwi marki Anastasia Beverly Hills, wybierz się do Brow Bar Number One, otwartego przez byłą makijażystkę Estee Lauder, Olgę Bloch; kosmetyki Laura Mercier oferowane są w Brows.Me design studio; produkty Benefit dostępne są w kącikach Benefit Brow Bar w sklepach Ile de Boute.


Istnieje kilka sposobów na usuwanie włosków z brwi, z których najpopularniejsze to pęseta, nitkowanie i depilacja gorącym woskiem. Salony Wax&Go kładą duży nacisk na rozwój usług związanych z pielęgnacją brwi. Woski LycoJet z gamy Lycon, które usuwają nawet drobne piórka, stosowane są do brwi, a hipoalergiczne woski syntetyczne LycoTech do skóry wrażliwej.

Osoby, którym zawsze się spieszy, docenią nową usługę modelowania i koloryzacji brwi Wax&Go, która skraca czas zabiegu do nie więcej niż 15 minut. Najpierw technik maluje brwi i modeluje je, podczas gdy kolor przylega do włosków.

Dla tych, którzy są smutni z powodu niewystarczającej grubości brwi salony oferują nawet procedurę przedłużania brwi - na przykład, można mieć to zrobione w Brow & Beauty Bar Moskwa na Bolshaya Dmitrovka za 3 tysiące rubli. Procedura jest identyczna jak w przypadku przedłużania rzęs, a efekt utrzymuje się przez jeden lub dwa tygodnie. Na porost brwi najbardziej zaawansowani stosują teraz olej nie z rycyny sprawdzony przez pokolenia, ale z ostryżu - rośliny zielnej rosnącej w Jemenie. Tłoczone na zimno oleje z liści bławatka sprzedawane są w prostych szklanych słojach, bez jaskrawych etykiet i międzynarodowych marek. Na marginesie: kilka miesięcy temu olej był widziany w Brow Barze Moskwa przy ulicy Małaja Nikitskaja.

Krótko mówiąc, powszechna troska o piękne, gęste i "całkowicie naturalne" brwi trwa nadal - aktywnie uzupełniane linie specjalnych kosmetyków oraz zdjęcia z najnowszych pokazów Missoni, Dolce & Gabbana, Jil Sander, Donna Karan pokazują, że nitkowanie brwi nie wróci jeszcze przynajmniej przez jeden sezon. Oznacza to, że należy je pielęgnować, bo nic tak nie psuje nawet najładniejszej twarzy jak niepielęgnowane brwi.

Dolce & Gabbana, jesień/zima 2016

Missoni, jesień-zima 2016