10 sposobów na ćwiczenia w biurze

Pomysły na piękno / Pomysły na ćwiczenia Jeśli, podobnie jak większość ludności świata, nie masz możliwości pójścia na siłownię w godzinach pracy, a także nie masz energii, pieniędzy, czasu lub ochoty, aby dostać się tam po pracy, przyjrzyjmy się kilku pomysłom na to, jak ćwiczyć w biurze.

Wiesz już, że aktywność fizyczna może tchnąć nowe życie w Twój dzień, a także znasz korzyści płynące z porannego joggingu, który można urozmaicić ćwiczeniem ramion. Teraz nadszedł czas, aby omówić, w jaki sposób można pozostać aktywnym w miejscu pracy w ciągu dnia i naładować baterie, jednocześnie korzystając z zalet pracy biurowej.

Według statystyk i badania przeprowadzonego przez hiszpańskie Narodowe Centrum Chorób Przewlekłych i Promocji Zdrowia, prawie połowa wszystkich ankietowanych pracowników biurowych przyznała, że nie poświęca zalecanych 30 minut dziennie, pięć dni w tygodniu, na umiarkowaną aktywność fizyczną. Mówiąc prościej, połowa z nas ignoruje wykonywanie niezbędnych codziennych ćwiczeń, co może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Ponadto, ćwiczenia w miejscu pracy mogą być dobrym sposobem na odpoczynek i zregenerowanie sił, czego nie należy zaniedbywać.

Dlatego dziś zebraliśmy dla Ciebie 10 wskazówek, jak zachować formę, jeśli jesteś pracownikiem biurowym. Pamiętaj, że Twoje zdrowie nie musi cierpieć z powodu wielu godzin dziennie, które spędzasz siedząc w swoich czterech ścianach. Podejmij inicjatywę i wprowadź trochę samoopieki do dzisiejszego harmonogramu pracy.

1. chodzenie po schodach w górę i w dół



Zapomnij o windzie i staraj się korzystać ze schodów, kiedy tylko jest to możliwe. Chodzenie po schodach jest bardzo skutecznym ćwiczeniem aerobowym, które pozwala pracować mięśniom nóg, spalać tkankę tłuszczową i wydatkować energię. Twoje tętno i pojemność płuc poprawią się zauważalnie. Ponadto, wchodzenie i schodzenie po schodach pomoże Ci zmniejszyć szanse na rozwój chorób przewlekłych, takich jak problemy sercowo-naczyniowe, cukrzyca i wysoki poziom cholesterolu. Pamiętaj jednak, że wchodzenie i schodzenie po schodach pracuje na różne partie mięśni, dlatego w codziennej aktywności biurowej powinieneś łączyć oba rodzaje aktywności. Od tej pory Twoje nowe hasło w pracy będzie brzmiało: zawsze po schodach!

2. Stretching



Stretching jest dobrym sposobem na zapobieganie wszelkiego rodzaju urazom, również u pracowników biurowych. Codzienne rozciąganie mięśni w typowych miejscach (górna część pleców, szyja, dolna część pleców) pomoże Ci uniknąć bólu, złagodzić napięcie i rozluźnić mięśnie. Poprzez rozciąganie poprawia się ogólna elastyczność naszego ciała. Idealnie byłoby rozciągać mięśnie co 2-3 godziny. Ćwiczenia powinny obejmować płynne ruchy wykonywane w określonym odstępie czasu. Ważne jest, aby stale kontrolować swoje mięśnie i postawę, nie przesadzać z napinaniem i nie przesadzać, aby osiągnąć większe rozluźnienie przy minimalnej aktywności mięśni i stawów. Rozciąganie mięśni nigdy nie powinno być bolesne. Ludzie, którzy rozciągają się regularnie są znacznie silniejsi i bardziej odporni niż ci, którzy są zbyt leniwi, aby poświęcić sobie czas każdego dnia. Rozciągaj się przynajmniej kilka minut dziennie, a Twoje ciało będzie Ci bardzo wdzięczne!

3. ćwiczenia mięśni pośladkowych i brzucha



Pośladki są jedną z tych części ciała, które najbardziej cierpią, gdy siedzimy godzinami w fotelu biurowym. Ale ten obszar można łatwo napiąć za pomocą prostej sztuczki: ściśnij pośladki siedząc na krześle. Podczas pracy nie trzeba stać ani prostować pleców, wystarczy tylko okresowo napinać pośladki i je ujędrniać. W ten sam sposób można również napinać mięśnie brzucha. Wystarczy ścisnąć brzuch i jednocześnie napiąć pośladki. Te proste ćwiczenia pomogą nam wzmocnić skurcze pośladków, a także wzmocnić mięśnie brzucha. Rezultat jest wart tego małego wysiłku, ponieważ utrzymasz swoje pośladki i brzuch w dobrej formie!

4. Pozycja palców u nóg



Siedząc, można również kontynuować trening biurowy, np. na nogach i stopach. Aby to zrobić, pracuj palcami stóp, aby pomóc w pompowaniu krwi do serca, co poprawi krążenie, a także pozwoli spalić kalorie. Krążenie krwi w stopach bardzo cierpi z powodu siedzenia w miejscu przez tak wiele godzin. Bardzo dobrym ćwiczeniem jest stawianie stóp na palcach. Możesz to zrobić siedząc na krześle i trzymać się oparcia krzesła, kiedy wstajesz. Wystarczy kilka sekund w ciągu dnia. Oprócz normalizacji krążenia krwi, utrzymasz mięśnie pośladków w dobrej kondycji, co sprawi, że przestaną boleć.

5. Chodzenie po biurze



Jednym z największych minusów pracy biurowej są długie godziny, które pracownicy firmy spędzają przy komputerze. Dlatego tak ważne jest, aby co jakiś czas wstawać i korzystać z każdej okazji do spaceru lub przynajmniej stania. Spróbuj wstawać co godzinę, choćby na pięć minut. Na przykład, można stać, aby rozmawiać przez telefon komórkowy lub wypić filiżankę kawy. Zamiast dzwonić do kolegów przez telefon, wstań i skorzystaj z okazji, by porozmawiać twarzą w twarz lub samemu zabrać dokumenty.

6. Ćwiczenia rozluźniające napięcie w ramionach



Na barki najbardziej wpływa wielogodzinne siedzenie. Napięcie można rozładować poprzez uniesienie barków odpowiednio wysoko, do poziomu ucha, zablokowanie ich w tej pozycji, a następnie rozluźnienie. Powtarzaj to ćwiczenie tyle razy dziennie, ile możesz, a uwolnisz swoje barki od ucisku.

7. Podnoszenie nóg



Nogi również wymagają dodatkowej uwagi i troski, więc oto dwa ćwiczenia biurowe, które możesz wykonywać siedząc. Usiądź prosto na krześle, wyciągnij nogi i skrzyżuj nogi. Teraz dostać swoje stopy z podłogi i podnieść je do wysokości bioder, powtórz ćwiczenie kilka razy i spróbuj utrzymać je w tej pozycji przez kilka sekund, jak podnieść swoje stopy . Zmieniamy pozycję górnej i dolnej części nóg i powtarzamy ćwiczenie. Innym dobrym ćwiczeniem jest wyprost i zgięcie nóg: nogi są podnoszone i rozprostowywane w powietrzu na przemian lub w tym samym czasie. Angażuje to mięśnie, które pomagają poprawić krążenie krwi i uniknąć efektu zmęczenia nóg.

8. Tonacja nóg



Do pracy nad wewnętrzną stroną ud nie ma nic lepszego niż ćwiczenia rozciągające nogi. Aby to zrobić, umieść książkę lub przedmiot między nogami po wewnętrznej stronie ud i zablokuj go w miejscu, aby nie spadł na ziemię. To proste ćwiczenie sprawi, że Twoje nogi będą wyglądały na bardziej zwarte, więc nie zaniedbuj go.

9. Odpoczynek na ekranie



Mówiąc o pracy biurowej, nie zapominaj, że Twoje oczy również potrzebują dużo uwagi i niezbędnego odpoczynku, więc jeśli będziesz o nie regularnie dbać, szybko zauważysz, że Twoja produktywność wzrośnie. Co 30 minut odrywaj wzrok od ekranu i patrz na inne obiekty, takie jak okno, zegar, biurko lub drzwi. Pomaga to stymulować ruch gałek ocznych i zmniejsza prawdopodobieństwo podrażnienia oczu oraz wystąpienia bólu głowy. Skorzystaj z okazji, aby trochę rozprostować ramiona lub kark i w ten sposób zmniejszyć napięcie. Bardzo ważne jest również takie ustawienie ekranu, aby podczas pracy szyja pozostawała w pozycji pionowej. Przeczytaj wytyczne dotyczące ergonomii, aby upewnić się, że Twoje stanowisko pracy nie jest szkodliwe dla Twojego zdrowia.

10. Gimnastyka dla Twoich palców



Podczas ćwiczeń prawie zawsze zapominamy o naszych dłoniach. Ale biorąc pod uwagę długie godziny, które dla nas pracują i doskonałą obsługę, jaką zapewniają nam w każdym codziennym działaniu, jest to co najmniej niesprawiedliwe i jesteśmy im winni odrobinę rozpieszczania. Okresowo obracaj nadgarstki, zmieniając pozycję rąk. Ważne jest również wykonywanie ćwiczeń na palce, które sprawią, że po długim dniu spędzonym przy komputerze poczujesz się o wiele lepiej.

Ponieważ codzienne dbanie o zdrowie jest tak samo ważne jak regularne ćwiczenia, właściwe odżywianie i atrakcyjny wygląd w miejscu pracy, nie należy go zaniedbywać. Postępuj zgodnie z naszymi prostymi wskazówkami, aby osiągnąć lepsze zdrowie i uniknąć niektórych typowych problemów powodowanych przez pracę biurową, które ostatecznie wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie. Włóż trochę wysiłku w swój dzień, aby poprawić swoje fizyczne i psychiczne samopoczucie. Wygospodaruj niezbędny czas na chodzenie po schodach i inne ćwiczenia, bo to nie jest czas stracony, to czas na dbanie o swoje zdrowie.
Autor: Helen Ischuk Dyskusja nad artykułem
  • Utrata wagi
Powiedz moim znajomym: zaprenumeruj magazyn:
  • Czytaj także
  • Comments Off on