13 pokarmów, które nie pozwalają Ci schudnąć

Pomysły na urodę Diety i odżywianie

Minął gorący letni czas, kostium kąpielowy jest schowany w najdalszym kącie, a potem wiele uroczych istot ma pytanie: "Jak schudnąć na nowy rok?". Wydawać by się mogło, że pozbyliśmy się słodyczy, ciastek i fast foodów. Zaplanowałaś swoje racje żywnościowe, zaopatrzyłaś się w ogórki i pierś z kurczaka, zapisałaś się na siłownię, ale upragniona sylwetka na wadze wciąż jest daleko, a te dodatkowe centymetry praktycznie nie pozwalają oderwać się od Twojego pięknego ciała. Jesteś pewien, że nie masz w lodówce żadnych kozaków? Dlaczego nie przemyślisz ponownie swojej diety? Dowiedzmy się, co jest nie tak i jakie pokarmy przeszkadzają w osiągnięciu pożądanego rezultatu.

Istnieje wiele pułapek związanych z utratą wagi. Na przykład, nie jest niczym niezwykłym popełnić błąd w supermarkecie i stracić na wadze w tym procesie. Nieuprawianie sportu lub jedzenie poza domem (od filmów, przez przeglądanie wiadomości na smartfonie, po rozmowy przy biurku) również może siać spustoszenie w organizmie, prowadząc do przejadania się.



Istnieją przypadki, w których metabolizm organizmu jest zakłócony z powodu braku równowagi hormonalnej, złożony problem, dla których ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem i nie angażować się w samoleczenie. Częściej jednak problem nadwagi wynika z niezrównoważonej diety. Poniżej znajduje się lista produktów spożywczych, których nie należy nadużywać, jeśli poważnie myślisz o utracie wagi.

1.

Błyskawiczne kasz

ki Reklamy kaszek w telewizji są pełne różnorodności: z owocami, jagodami i czekoladą. I tylko 160 kalorii na porcję! Wydaje się, że jest to właściwa rzecz, aby schudnąć. Ale nie! Taki produkt zawiera dużo skrobi i szybkich węglowodanów, które znacznie spowalniają proces odchudzania. Ponadto, kupione w sklepie kaszki zawierają aromaty i wzmacniacze smaku, a prawie nie ma żadnych użytecznych substancji, które można by wyodrębnić. I po tym wszystkim nadal uważasz, że odżywiasz się prawidłowo?


2.

Jogurty

Ten pyszny truskawkowy jogurt ze sklepowych półek to taki wspaniały dodatek do śniadania lub przekąski. Produkty te zazwyczaj długo przechowywane są w lodówce. Ale pomyśl tylko, ile cukru, stabilizatorów, zagęstników i aromatów znajduje się w jednej porcji tego jogurtu. Lepiej kupić jogurt naturalny bez cukru i dodać do niego np. owoce. Uwierz mi, że w tym przypadku zyskasz dużo więcej korzyści i zbliżysz się nieco do swojej wymarzonej sylwetki. Jogurtowo-owocowe parfait to świetny pomysł na dietetyczny deser.


3.

Soki

Często chcesz po prostu ugasić pragnienie słodkim sokiem. Jabłko, wieloowocowe, wiśniowe, ananasowe... I jeszcze więcej barwników, cukru, różnych dodatków, za które organizm na pewno nie podziękuje. Ponadto takie soki mogą wywołać wzrost cukru, powodować wysypki skórne i tylko zwiększać pragnienie. Dlatego warto zrobić w domu kompot z sezonowych owoców lub orzeźwić się wodą z cytryną. Ten napój pozbędzie się pragnienia i dostarczy Ci wielu składników odżywczych.


4.

Bary zbożowe

Ci inni wrogowie zdrowej utraty wagi. Składają się one głównie z cukru i różnych dodatków chemicznych. Taka przekąska wcale nie zaspokoi głodu na długo, a ilość kalorii i sacharozy spowolni proces odchudzania. Możesz znaleźć zdrowy zamiennik dla batonika zbożowego - zrób go w domu z naturalnych produktów. Dodaj płatki owsiane, suszone morele, sułtanki, orzechy, śliwki i miód do smaku. Czy to nie jest deser?


5.

Sushi i rolki

Wiele osób uważa, że kuchnia azjatycka idealnie pasuje do diety odchudzającej. Nie oznacza to jednak, że te produkty mogą być nadużywane. Pomimo tego, że sushi i rolki składają się z ryżu, ryby i warzyw, danie to zawiera bardzo dużo kalorii. Jednocześnie wszyscy przyzwyczaili się do jedzenia go z różnymi dodatkami i sosami, które zawierają również dużo soli, konserwantów i wzmacniaczy smaku.


6.

Herbata i kawa

mają sprawiać, że tyje się tylko od jedzenia, a nie od płynów, ale jest pewien haczyk. Na przykład, kawa i herbata same w sobie nie mają praktycznie żadnych kalorii, ale gdy pije się je z cukrem, miodem, syropem lub innymi słodkimi i kalorycznymi dodatkami, które zwykle oferowane są w kawiarniach, taki napój staje się prawdziwą bombą przeciwko aktywnemu odchudzaniu.


7.

Kiełbasa

Wydawałoby się, że to samo białko, które nasyca organizm i służy jako materiał budulcowy dla komórek. Ale i tu jest to chybione! Kiełbasa i parówki w ogóle nie smakują jak białko. Jeśli chcesz jeść prawdziwe mięso i czerpać z niego korzyści, lepiej jest ugotować pierś z kurczaka w piekarniku, wstępnie zamarynować ją w kefirze i przyprawach. Taki posiłek da Ci maksimum przyjemności i sytości na długi czas.


8.

Sosy

Wszyscy uwielbiamy urozmaicać zwykły, nudny posiłek smacznym sosem. Czy to ketchup, majonez czy sos sojowy. Ale czy myślisz, że to zrobi coś dobrego dla utraty wagi? Wręcz przeciwnie, takie produkty prowokują apetyt, zanieczyszczają organizm, a z czasem przestajesz odczuwać prawdziwy smak jedzenia. Jeśli nagle nabierzesz ochoty na dodanie sosu do ulubionego dania, pomyśl o kwaśnej śmietanie, przecierze pomidorowym, a jeszcze lepiej przygotuj domowy majonez lub ketchup z improwizowanych środków.


9.

Ziemniaki

Warzywa są przydatne dla naszego organizmu, zawierają dużo płynów, błonnika i niewiele kalorii. Ale czy wszystkie owoce są tak samo zdrowe? Ziemniaki, na przykład, nazywane są drugim chlebem. Składają się one głównie ze skrobi i w dużych ilościach powodują uszkodzenia skóry i narządów wewnętrznych.


10.

Awokado Awokado

również można zaliczyć do kategorii nie do końca dietetycznych. Niewątpliwie zawiera on antyoksydanty, witaminy i odpowiednie tłuszcze, ale jego kaloryczność jest jednak dość wysoka. Na przykład, 100g awokado ma więcej kalorii niż mięso. Więc nie przesadzaj z tym, jeśli chcesz stracić te dodatkowe kilogramy.


11.

Batony proteinowe Jak wiemy, białko to nie to samo co

proteina

. Białko jest bez wątpienia dobre dla organizmu, zwłaszcza gdy się odchudzasz. W supermarketach znajdziesz ogromny wybór produktów białkowych, które mogą zastąpić Twoją normalną dietę. Zanim jednak wybierzesz zdrową przekąskę, przyjrzyj się zawartości batonika proteinowego. Powinien być wolny od cukru lub sacharozy, a także tłuszczów roślinnych i szybkich węglowodanów. Tylko wtedy możesz swobodnie zastąpić ulubione słodycze ich białkowym odpowiednikiem.


12.

Zboża

Wszelkiego rodzaju szybkie śniadania typu płatki kukurydziane czy płatki śniadaniowe nie pomogą Ci w walce o idealną sylwetkę. Nie utrzymają Cię syty na długo i wypełnią Twoje ciało szybkimi węglowodanami i bezużytecznymi kaloriami. W tym przypadku lepiej jest wybrać owsiankę, o której wspominaliśmy w naszym artykule o pokarmach łagodzących głód. Można również dodać mleko, owoce lub orzechy do smaku, ale tylko w niewielkich ilościach.


13.

Orzechy

Nie będziemy kwestionować niesamowitych korzyści płynących z orzechów. Zawierają dużo zdrowych tłuszczów i witamin, ale jednocześnie nie należy przesadzać z ich ilością. 100 gramów orzechów zawiera około 500-600 kalorii, co może zastąpić pełne śniadanie lub lunch. Zafunduj sobie małą garść dziennie, abyś był syty i otrzymał wszystkie potrzebne składniki odżywcze.



W dążeniu do eleganckiego ciała, nie zapomnij jeść zdrowej i jakości żywności, tak, że wyniki są nie tylko natychmiastowe, ale pobyt z tobą przez długi czas. Dbaj o swój koszyk z jedzeniem i stosuj odpowiednią dietę. Powodzenia!
Omów artykuł
  • Schudnij
Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Przeczytaj także
  • komentarze