22 sposoby na to, by zdrowe odżywianie stało się nawykiem

Pomysły na urodę Diety i odżywianie Nie jest tak trudno wyrobić sobie nawyk zdrowego odżywiania. Musisz wyrobić sobie odpowiedni nawyk i trzymać się go. To może brzmieć łatwo, ale kiedy przychodzi co do czego, niewiele osób ma siłę woli, aby drastycznie i trwale zmienić swoją dietę. Na ratunek przychodzą małe sztuczki i triki, które możesz dyskretnie włączyć do swojego życia. Jeśli jesteś poważnie chcesz ponownie rozważyć listę tego, co kończy się na stole i w żołądku, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami.


1: Unikaj przetworzonej żywności

To proste: zrezygnuj z przetworzonej żywności. Przetworzona żywność (np. chipsy, mrożonki, fast foody) prawdopodobnie zawiera dużo soli, kalorii i sporą dawkę chemikaliów. Lepiej jest jeść całe pokarmy, takie jak owoce i jagody, chleb razowy i zdrowe tłuszcze. W rzeczywistości wszystko, co możesz wyhodować w swoim ogrodzie lub ogródku, powinno stanowić główną część Twojej diety.


2.

Zamiast włóczyć się bez celu po supermarkecie, zastanawiając się, co chcesz zjeść, zrób wcześniej listę

zakupów

. Zanim pójdziesz na zakupy, usiądź i zapisz kilka przepisów na najbliższe dni i wypełnij swój wózek odpowiednimi artykułami. To powstrzyma cię przed kupowaniem niezdrowej żywności i ustawi cię na sukces w ciągu tygodnia. Dodatkowa rada: Nie idź do sklepu spożywczego na pusty żołądek, bo na pewno kupisz coś ekstra.


3. Bądź realistą

Jeśli przejdziesz od złego odżywiania do zdrowego, obiektywnie oceń swój cel. Nie zakładaj, że od razu zrobisz zwrot o 360 stopni. Przyzwyczajenie się do tego może zająć Ci trochę czasu. Nie ma nic złego w tym, że się "załamujesz" i nie jesz codziennie zdrowej żywności. Chodzi o równowagę, a nie o perfekcję. Stawiaj sobie małe cele, obniżaj swoje oczekiwania i rób tylko to, co możesz w danym momencie. Nie forsuj się, to tylko spowolni proces i zwiększy odporność organizmu.


4. Sprawdź swoją kuchnię

Jednym ze sposobów, aby wykopać nawyk jedzenia śmieciowego jedzenia, jest po prostu usunięcie go z kuchni. Wyrzuć wszystkie paczki chipsów lub ciastek i zamiast tego zaopatrz się w zdrową żywność. Przechowuj w lodówce zapas owoców, warzyw, jogurtów i innych pożywnych produktów. Kup zdrowe przekąski, które będziesz mieć w swojej spiżarni. W ten sposób będziesz miał większe szanse na to, że uzupełnisz swój organizm pełnowartościowym jedzeniem, a nie czymś innym.


5. Jedz więcej białka Biał

ko i błonnik to dwa składniki, które sprawiają, że jesteś syty na dłużej. Jeśli będziesz jeść jedzenie z tymi składnikami, nie będziesz mieć ochoty na śmieciowe przekąski. Jajka, chude mięso i fasola są świetnym źródłem białka. Owoce, warzywa i orzechy dostarczą Ci błonnika, którego potrzebujesz. Można go również kupić oddzielnie w sklepach ze zdrową żywnością i dodawać do innych potraw.


6. Znajdź

czas w swoim harmonogramie, aby gotować i zrobić kilka posiłków na raz na śniadanie, obiad i kolację. Włóż jedzenie do pojemników i przechowuj je w lodówce. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu w ciągu tygodnia, możesz po prostu odgrzać porcję dla siebie. Nie porywaj się zbytnio na przetwory, one dość szybko się psują (choć nowoczesna technologia czyni cuda).


7. Zabieraj

ze sobą

przekąski

, gdy wychodzisz na dłuższy czas. Kilka pomysłów na zdrowe smakołyki: batoniki proteinowe o niskiej zawartości cukru, paluszki marchewkowe lub selerowe z hummusem, jogurt grecki z jabłkami lub jagodami, smoothie z dużą ilością warzyw lub owoców (bez dodatku cukru) lub coś w rodzaju puddingu z nasion chia, który możesz zrobić sam. Reszta zdrowych przepisów przekąsek jest zebrana w tym artykule.


8. ZamrażanieObsługiwanie

świeżych produktów

może być

trudne, ponieważ mają one krótki okres przydatności do spożycia. W takim przypadku należy zaopatrzyć się w mrożone owoce i warzywa, które nie zawierają konserwantów. Można je wykorzystać do przygotowania szybkich smoothie lub innych potraw, gdy brakuje czasu. Mięso i owoce morza przetworzone w ten sposób są również bardzo pomocne. Rozważ możliwość schładzania w nadmuchiwarce: lepiej zachowuje smak i konsystencję Twoich ulubionych smakołyków.


Przeczytaj więcej Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Czytaj także
  • Comments Off on